DISCLAIMER- The existence of Bintang Prius®is not to associate or links to any authority nor to insult anyone. It just a view perspective and personal sharing of Ikhwankaizen Carl®. Not more than that. Any additional information or source from any website or book will be mentioned below the post.Source of some images are taken from the net and no copyright infringement intended.This Weblog also shall not be liable for any loss or damage caused by the usage of any information obtained from this Weblog.Thank you.. No somos responsables por el contenido de cualquier sitio web externo, y un enlace a tal sitio no significa su aprobación. La información sobre este sitio puede contener errores o inexactitudes, los propietarios del sitio no se hacen responsables en cuanto a la exactitud o fiabilidad de los contenidos del sitio Web. Muchos Gracias..

Pengembara Prius

Monday, January 31, 2011

CNY DAN AKU 恭喜发财

Hi Guys,
Seperti kebiasaan jika tiba musim perayaan, mesti jalan kat Kay Ell ni jem giler... first sebab aku dah nampak the same flag again... bendara wilayah... meaning, 01hb Februari dah dekat.... and of course le kemeriahan CNY dengan lambakan buah limau mandarin di mana mana... Vitamin C dude!!! sini sana situ lagu lagu raya Gong Xi Fa Cai berkemandang..... meriah... dan aku da apply cuti 3 hari untuk CNY... campur sekali ade la dalam 7 hari..... O' yeah.... kinda like it like haven... 
Tahun ni tahun arnab... aku lahir pada tahun ni.... teruja aku... lebih daripada rakan Cina sendiri.... hikhik.... teringat aku masa aku kecik kecik... jari aku kena gigit dengan arnab atuk aku... nakal betul arnab ni... cakap nakal... hehe... playboy... huh...
Satu lagi why this year CNY is so special for me is it's my mum birthday....

Gong Xi Fa Cai 恭喜发财

CNY, dieja dalam Mandarin sebagai "Xin Nian" ,kebiasaannya jatuh pada tarikh bermulanya Musim Bunga. Sebab itu kadang kadang ia digelar "Festival Musim Bunga". 'Xin' maksudnya 'baru' dan 'nian' maksudnya 'tahun'. Tarikh sebenar untuk CNY adalah bulan baru kedua selepas Soltis Musim Sejuk... 
Pada hari CNY, adat lama yang disebut Hong Bao, maksudnya Paket Merah, atau Ang Pow diamalkan. Kanak kanak akan bangun awal kot kot ada le sampul merah yang dikenali sebagai 'Lai Si' atau 'Hong Bao' (Sampul 'Wang Bertuah') yang mengandungi gula gula atau duit di bawah bantal.... itu dulu... sekarang ia lebih dikenali sebagai ang pow..wah duit raya... nak nak.. Kebiasaannya Lai Si CNY ini diberi oleh pasangan yang dah berkahwin kepada kanak kanak dan golongan yang belum kahwin... 
Gong Xi Fa Cai (Mandarin/ Putonghua) 
Kung Hei Fat Choi- (Cantonese)
Gong Xi Fa Cai 恭喜发财
saya doakan kamu kemakmuran berganda
 i wish that you will be prosperous

Really juice: i'll no longer online for 7 days ahead, till meet you guys again.... Happy Chinese New Year and Happy Holidays for everyone.... Love yea!!!
Thanks for checking out the site! fetch you with update later.There's a lot you can do on here, If you like my post on CNY DAN AKU 恭喜发财 feel free to leave a comment...i would love to know what you're thinking...TQ... mekaseh yer!!! -Bintang Prius 

No comments:

Mungkin anda juga suka ini dan ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...