DISCLAIMER- The existence of Bintang Prius®is not to associate or links to any authority nor to insult anyone. It just a view perspective and personal sharing of Ikhwankaizen Carl®. Not more than that. Any additional information or source from any website or book will be mentioned below the post.Source of some images are taken from the net and no copyright infringement intended.This Weblog also shall not be liable for any loss or damage caused by the usage of any information obtained from this Weblog.Thank you.. No somos responsables por el contenido de cualquier sitio web externo, y un enlace a tal sitio no significa su aprobación. La información sobre este sitio puede contener errores o inexactitudes, los propietarios del sitio no se hacen responsables en cuanto a la exactitud o fiabilidad de los contenidos del sitio Web. Muchos Gracias..

Pengembara Prius

Sunday, January 2, 2011

OLIVE YOU :- ZAITON LE AWAK NI

Hi, 
Sejak kebelakangan ini , aku agak kureng maen fb.. tapi aku maen bende laen.. hehe... sibuk bekali (barangkali).. tapi aku aktif gak surfing, i means melayari dunia maya  ni.. bukak music youtube... online newspapers.. ngan blog2x... aku tengok blog2x anak2x muda melimpah2x sekarang... tk mcm 6 tahun yang lalu... dan kebanyakkannya (almost all) ditulis dalam Bahasa Malaysia... Malu le pulak aku... so aku mengambil keputusan untuk bukak satu blog berbahasa Malaysia ni... Patriotikkan aku..tapi tu bukanlah the main reason aku.... sebab utama aku adalah orang-orang yang berada di sekeliling ku yang menyayangi aku walaupun mereka tahu aku ni kadang-kadang menyaketkan hati diorang.... nakal betul aku.. diorang cakap Melayu kowt...

Haha..bongokkan dan senget.. ada orang cakap aku senget... entahlah... mungkin ye kowt tapi pada pandangan diorang le... pada aku tak.... kerana aku punya satu misi besar.... a big hope and dream...
Besar sungguh pengaruh blog2x anak2x muda yang berbahasa Malaysia ni... kagum sekejap aku... ayat aku terkaget... satu ayat yang pernah memeranjatkan orang yang dengar bila aku menyebutnya sebab terlalu pelik bunyinya bagi orang laen.... UPK (untuk pengetahuan korang) stands for FYI(for your information), Sebenarnya idea untuk memulakan blog dalam bahasa Malaysia ini bermula sejak 11.11.2010 tapi disebabkan kesibukkan yang melanda aku melupakan hasrat aku yang murni ini... URL yang aku difikirkan pada waktu itu adalah holdmyhand... kenapa? sebab aku pun minat Si Maher Zein ni dan dalam banyak2x lagu dia tue, aku paling suka lagu ni... i means lirik dia...
Ada orang tanya kenapa blog ni namanya Bintang Prius... Prius tu apa... ala korang kang tahu aku minat giler kete Toyota Prius yang mesra alam tue... Haha... Prius tu maksudnya predecessor, former atau ex... Senang kata... Bintang Asal... Yelah asal kita ni daripada Allah dan akan kembali kepada-Nya jua..
Kenapa tetiba ada Star Of David plak kat blog ko... Yahudi ke ko... Eh korang ni tak belajar sejarah ke.. Star Of David tue sebenarnya simbol Kerajaan Nabi Sulaiman dan David tue kan Daud... ayah baginda... Teringat plak kat Jalan Daud Kg Baru Kay Ell... Ex-namanya Hale's Road... You need to read more... sebenarnya simbol bintang tue adalah simbol penduduk asal Baitulmaqdis zaman nabi dulu-dulu.. Tak caya? cuba korang pergi Palestin/Israel... tengok bangunan-bangunan lelama kat situ... aku dah pergi dah... hehe... tipu korang je... dalam pasport Malaysia dah terang2x melarang rakyatnya pergi Israel.... sedih aku...
Maka 01.01.2011 aku dengan rasminya melancarkan blog ini dengan harapan ia akan memberi sinar baru untuk kehidupan aku, moga Bintang Prius terus bersinar di Ufuk Timur ini... Ameen....

OLIVE YOU, ZAITON LE AWAK NI... ISH AKU LELAKI LA...

Notakaki:- sebanyak 33 bayi telah dilahirkan di HKL pada 01.01.2011 dengan satu pasangan kembar daripadanya..... aku tahu le sebab aku yang buat sampel diorang... obsesnya aku dengan angka 11
Thanks for checking out the site! fetch you with update later.There's a lot you can do on here, If you like my post on OLIVE YOU: ZAITON LE AWAK NI.. feel free to leave a comment...i would love to know what you're thinking...TQ... mekaseh yer!!! -Bintang Prius 

No comments:

Mungkin anda juga suka ini dan ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...