DISCLAIMER- The existence of Bintang Prius®is not to associate or links to any authority nor to insult anyone. It just a view perspective and personal sharing of Ikhwankaizen Carl®. Not more than that. Any additional information or source from any website or book will be mentioned below the post.Source of some images are taken from the net and no copyright infringement intended.This Weblog also shall not be liable for any loss or damage caused by the usage of any information obtained from this Weblog.Thank you.. No somos responsables por el contenido de cualquier sitio web externo, y un enlace a tal sitio no significa su aprobación. La información sobre este sitio puede contener errores o inexactitudes, los propietarios del sitio no se hacen responsables en cuanto a la exactitud o fiabilidad de los contenidos del sitio Web. Muchos Gracias..

Pengembara Prius

Saturday, January 22, 2011

BIRI BIRI HITAM HATE DATS

Oh Hi Semua,
Biri biri hitam.... ada satu lagu untuk biri biri hitam ni... 
"i'm the black sheep of the family" lagu dulu ni... Westlife kot...
Aku just nak citer cerita yang berlaku semalam kat aku.... (21012011)

first story
malam jumaat tue aku kerja malam (Nite call) so ada satu panggilan daripada satu wad masa aku tengah gigih menyiapkan sample porter dan maternity yang banyak giler.... Staff Nurse ni nak trace result patient dia yang dihantar pada pukul 1.32 pagi... so dalam hati aku kejadahnya ko nak trace result kul 1.32 pagi sekarang dah pukul 6.30 pagi... ai wad ko dengan lab dekat jerk.. just to throw a stone away... pastu kitakan ada sediakan LIS (Lab information system) yang boleh trace result via Intranet... pelah outdated punya orang.... so SN tue pun bagilah no. ic patient... check dalam LIS takde, check sample takde, check borang pun takde.. so cakap kat dia ni patient baru admitt ke? sebab dalam rekod kita memang takde no. IC untuk patient ni dari 01/01/11
Eh kitaorang ade hantar la... PPK saya hantar... erk ke awak terbuang (dengan nada bentak membentak cam budak tadika meroyan nak dapatkan cokelat bendera)
PPK saya ... erk pitam jap... sepatutnya PPK kami.... eh cik kak oi takkan le saya ni takde keje pi buang sample.... jangan nak naikkan api majusi saya... dah lama da terpadam ni....
oklah nanti saya inform wad saya * sekali lagi pitam
dengan pertolongan PPK kami, lab pun ada PPK gak tau... 3 orang lagih.... maka terjumpalah carbon copy untuk patient yang dia cakap result tak dapat tu... dalam hati aku alamak mampus..
check dekat LIS untuk wad dan masa sampel tersebut dihantar ada seorang patient.... check sample... Oh rupanya original copy patient lain.... carbon copy patient lain... aku dengan officer pergi ke wad tersebut for confirmation:
FYI : doktor itu telah membuat kesilapan
SN nak trace result untuk Muhammad Hafiq
Carbon Copy Muhammad Hafiq
Original copy Nursyifa Qaisara
Sample diterima Nursyifa Qaisara
Dan untuk makluman korang takde pun nama patient Nursyifa Qaisara kat wad tue..... no wonderlah result tak balik... nama orang lain.... apelah bengapnya doktor tak dapat bezakan patient dia mana jantan lelaki  mane betina perempuan..... skema skema jugak.... common sense takde..... 
second story
balik rumah kul 8 pagi, menonton kaca TV sambil having breakfast Nasi Lemak... Ally Iskandar di TV menemubual produksi the incredible HAQ.. selepas tu, basuh pakaian dan tuala gym kat washing machine.... bapak oi.... ada pasir dan kesan kesan hitam kat dinding mesin basuh.... ish korang ni basuh kain ke.... basuh jentera traktor... ni yang nak jadi the incredible HAQ ni...
2.15pm masih di rumah selepas solat jumaat...
tetiba sinki bilik air runtuh tumbang jatuh sejurus seorang housemate ni masuk.... eh ko buat apa dengan sinki bilik air..... dah runtuh da... habis bersepai deraian kaca sinki di lantai.... eh aku tak tahu... muka dia nampak cam marah.... cuak gak la aku sebab sebelum tu aku guna bilik air tu..... dalam hati aku cakap mana tak jatuhnya sinki tu... dah banyak sangat korang letak barang kat atas sinki... F.Y.I aku tak pernah tinggalkan mana mana barangan aku dalam bilik air termasuklah segala DNA aku...... dah sinki tue nak jatuh... jatuh.... hukum Newton.... jangan plak aku main prinsip tangan kiri fleming plak... kan nanges plak orang yang amik physics... furthermore.... korang boleh bilang ngan jari berapa kali aku bersadai di ruang tamu... tak pernah masak pun.... jarang ada kat rumah.... sebab aku EXTREMELY BUSY..... mind your business find your own life...
third story
selepas balik kerja pukul 9.15pm, aku ke Avenue K to work out..... sejam je lah dapat..... huh.. memang kebiasaannya kalo esok weekend mesti tak ramai orang kat sana.... pukul 11pm aku check out... duk melayan perasaan cam orang giler kat Taman KLCC selama hampir sejam gak lah.... nasib ada orang sudi berbalas SMS dengan aku... kalo tak boring giler dowh... kol 12.10am.... aku ke TGV untuk menonton movie citer 'The Way Back' citer tue baru je keluar 21 jan.... aku tak suka tengok yang outdated!!! siyes... citer tue best.... inspiring true story... aku memang extremely suggest you guys to watch that movie.... just forget about the beginning of story yang just cakap Russia, sepatah haram tak faham sebab there is no english subtitle at all.. but don't worry guys english slang will come out later.... hehe.... kisah sahabat sahabat yang escape from Soviet Communist Prison to Himalayan Mount dengan 'berjalan kaki' just berjalan kaki i told you.... mereka meredah Siberia, Mongolia,China, Tibet, Himalaya, then India.... i wonder why they did'nt come to the southern tip of asia.... Malaya.... kita boleh tolong!!! hehe... nanti le aku wat review filem ni kat ikhwancalifornia..... FYI, aku lone ranjer je tengok citer ni... my second lone ranjer movie after The Social Networking... kol 2.30 pagi baru citer ni habis..... the main point for thirdh story yang aku nak citer kat sini adalah accident.... i saw with my barely eye.... in front of me... an accident at the traffic light of Jalan Yap Kwan Seng..... sebuah teksi secara giler nya membuat pusingan U-Turn without give any signal.... laju plak tue... sian kat sorang brother yang naik motor tue.... jatuh guling guling.... teksi ni memang giler..... aku nampak.. salah teksi tue.... bengong!!! teksi tue berlalu dari situ dengan penuh kelajuan dan keangkuhan.... korang tahulah teksi kat KLCC ngan Bukit Bintang macam mane... selain dari cekik darah.... mentaliti orang tak sekolah... aku sampai rumah kol 3 pagi...

Notakaki: jalan kat KL macam sial dowh... banyak lobang.... pit holes... berlainan sekali ngan jalan kat Putrajaya... kat Kelantan sampai ada orang mati disebabkan jalan tak elok.... someone gotta say 'enough is enough' JOM UBAH!

Thanks for checking out the site! fetch you with update later.There's a lot you can do on here, If you like my post on KAMBING HITAM HATE DATS feel free to leave a comment...i would love to know what you're thinking...TQ... mekaseh yer!!! -Bintang Prius 

2 comments:

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kajang Pak Malau kajang berlipat,
Kajang hamba mengkuang layu,
Dagang Pak Malau dagang bertempat,
Dagang hamba Tumpang lalu

Mista DJ Carl said...

thanks for checking out the site.... really appreciate it... from bottom of my heart..

Mungkin anda juga suka ini dan ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...